یادداشت|شایسته گزینی مهمتر است
- شناسه خبر: 23115
- تاریخ و زمان ارسال: 12 آبان 1400 ساعت 13:58
- نویسنده: سردبیر
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیلداد، حسن کربلائی از فعالین سیاسی و دبیر حزب موتلفه اسلامی گیلان در جدیدترین یادداشت خود نوشت …
بنام خدا
سلام
فکر میکنم بزرگان و خواص و شخصیتهای وجیه و متدین بیش از همه باید تلاش کنند بحثهای بیهوده و بعضا انحرافی را از جامعه جمع کنند.
امام خمینی فرمودند: ملی گرایی خلاف اسلام است
روشن است که امام میخواهد ما را از زندان تعصبات نجات داده و به میدان بزرگ عالم اسلام وصل کند و ارزشها و ملاکها را اهمیت دهد.
اصولاً ( پان ) یا تعصب نسبت به فکر و زبان خاص، مثل پان ترکیسم، پان عربیسم و یا نگاه خود بزرگ بینی که امروز آمریکاییها دارند و خود را رئیس دهکده جهانی میبینند، همه با اسلام و آموزههای دینی مغایرت دارد.
اشتباه نکنیم، بنده مخالف حفظ و نگهداری فرهنگ و آداب و زبان و اصالت و سوابق هر قوم و جمعیت و شهر و منطقه نیستم و اتفاقا باید آنها را پاس داشت و بدون دستکاری به نسل جدید منتقل کرد.
آنچه باید طرد شود، محدود کردن مردمانی به یک منطقه و بستن راهها برای تعاملات و گفتگوها و ارتباطات است.
چند سوال دارم …؟
علمای بزرگ و فضلای صاحب نامی که از گیلان و دیگر سرزمینها به قم و نجف رفتند و گاهی یک عمر طولانی را در آن شهرها به تحصیل گذراندند اهل کجا هستند؟ یعنی بوم آنان کجاست؟
علما و مراجعی چون آیتالله اراکی، آیتالله بروجردی، آیتالله نجفی مرعشی، آیتالله مشکینی و … اهل کجا محسوب میشوند؟
آیا کسی تا کنون شنیده کسی به هزاران طلبه جوان و فضلای ساکن درقم و یا علماء ایرانی ساکن نجف جسارت کند و بگوید شما غیر بومی هستید و …
زیرا شهر قم و شهر نجف و شهر مشهد هم فقط متعلق به ساکنان آن نیست، برخی شهرها حرم هستند، حرم خدا، حرم اهل بیت و ...
در صومعه سرا از سالها قبل جمعی از مردم از طالقان آمدند و ساکن این سرزمین شدند، شاید خاندان نعیمی از آن جمله باشند، الان اینها کجایی هستند، بومی یا غیر بومی؟
در رودبار سالها قبل کُردها و ترکها و دیگر قبایل مستقر شدند، الان کجایی محسوب میشوند؟
به عبارتی چند سال در یک منطقه بمانند میشوند بومی؟
بیش از دویست هزار نفر آذری زبان امروزه در رشت زندگی میکنند، ازدواج کردند، فرزندانشان اینجا بدنیا آمدند، برخی بچههای رشت پدرشان ترک و مادرشان گیلک است، الان کدامیک بومی و کدامیک غیر بومی هستند؟
در شهر رشت اهالی رودسر، لنگرود، لاهیجان، آستارا، تالش، ماسال و … زندگی میکنند، اینها الان کجایی هستند ؟
به عبارتی چند کیلومتر آن طرف تر میشود غیر بومی؟ و از چند کیلومتر به اینطرف میشوند بومی؟
به تهران و قزوین و مشهد و قم و بسیاری شهرها که میروید، برادران و خواهران گیلک را مشاهده میکنید، بعضا سالها در آنجا زندگی کردند و مورد احترام هستند.
به کرج که میرویم ، از همه جای ایران مردمانی حضور دارند و زندگی میکنند ،
استدعا میکنم بحثی که اسلام حل کرده و پیامبر در عمل مخالف آن بوده است را ادامه ندهیم.
بحثی که جز کدورت و جدایی چیز دیگری از آن بدست نمیآید، چرا باید مرتب به آن دامن زده شود.
میدانیم که داشتن تعداد زیاد قبرستانها، تعداد بالای مردهها، داشتن زمین و ملک و ثروت، داشتن موقعیت اجتماعی، داشتن فرزندان و زنان بیشتر، هیچکدام ملاک برتری نیست و باید بزرگان جامعه چنین مباحثی را خاتمه دهند.
وقتی ما تلاش میکنیم از آن طرف دنیا برای خودمان یارگیری کنیم و فکر و اندیشه خود را به آنها بچشانیم، وقتی صدور انقلاب از سیاست های ماست، ما که بدنبال جذب مردم دنیا به سوی اسلام هستم، چگونه باید در درون خودمان دسته بندیهای بیهوده داشته باشیم؟
سردار قاسم سلیمانی را گفتند نگویید ایرانی است، مال ما هم هست، مال اسلام است، مال فلسطین و لبنان و عراق و سوریه و حتی کشورهای سیاهپوست است.
اصلا جبهه مقاومت یعنی اینکه هرچه آزادیخواه و اسلام خواه با هرزبان و نژاد در هرجای دنیا که باشند از ما هستند و باید هم پیمان شوند تا ریشه ظلم کنده شود.
اگر هرکس قرار است بوم خود را حفظ کند، باید مستشاران ایرانی در هرجای دنیا که باشند برگردند. مبلغین و مبلغات برگردند، دامن زدن به تعصبات قومی و قبیلهای و زبانی مورد پذیرش اسلام نیست و مطرود انقلاب اسلامی و مخالف دیدگاه بزرگان جامعه است.
یادمان باشد …
همراهان امام مهدی(عج) از همه جای عالم هستند، پس فقط عمل صالح و ارادت به حضرت، ملاک برتری و انتخاب است.
یادمان باشد …
پیروان امام علی(ع) همسایههای پیامبر در بهشت هستند، این پیروان ممکن است از هرجای عالم باشند.
یادمان باشد …
ما پیامبرانی را قبول داریم که اصلا ایرانی نیستند. در نژاد و قبیله و زبان و لباس با ما یکسان نیستند، حتی پیامبر اسلام هم چنین بودندپ، ما امامانی را پذیرفتیم و عشق میورزیم که ایرانی نیستند، مردمانی در عالم هستند که ایرانی نیستند ولی به رهبر ما، اسلام ما، اراده ما، مقاومت ما و ایستادگی و شجاعت ما افتخار میکنند.
ما باید بدنبال ساختن جامعه مهدوی باشیم و باید در پی حضور در حکومت امام مهدی(عج) باشیم.
بحثهای ریز و دست و پا گیر و وقت گیر ما را گرفتار خود نکند که کارهای زیادی روی زمین مانده.
و کلام آخر اینکه:
باید افراد شایسته، مدیران جامعه ما باشند.
وقتی میگوییم شایسته، یعنی تخصص، تعهد، انقلابیگری، سلامت مالی، سلامت نفس، شفافیت، حسن سابقه، روحیه جهادی، توانایی جسمی، توانایی مدیریتی، شناخت کار و اشراف بر جامعهای که قرار است آنجا را هدایت کند، از شرایط و لوازم مدیر شایسته است.
ارادتمند ، حسن کربلایی
دوازده آبانماه ۱۴۰۰
انتهای پیام/*