عدم همافزایی دستگاههای فرهنگی جهت تولیدات رسانهای از مشکلات استان است
- شناسه خبر: 25128
- تاریخ و زمان ارسال: ۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ ساعت 15:22
- نویسنده: سردبیر

سیدغلامرضا امیری در گفتوگو با خبرنگار گیلداد، در ارزیابی تولیدات رسانهای سال گذشته در استان گیلان اظهار داشت: تولید محتوا سال گذشته در مناسبتهای مختلف توسط معاونت فرهنگی هنری سپاه و قرارگاه رسانهای انجام شد که از برجستهترین تولیدات میتوان به تولیدات حوزه انتخابات اشاره کرد.
معاون فرهنگی هنری سپاه استان گیلان با بیان اینکه میتوان گفت بیش از ۹۰ درصد تولیدات توسط بسیجیان انجام میشود عنوان کرد: سال گذشته توانستیم در سطح کشور رتبه پنجم را در حوزه تولیدات رسانهای بدست آوریم و در حوزه انتخابات تولیدات بسیار خوب و فاخری توسط نیروهای بسیجی تولید شد.
امیری با اشاره به اینکه به عنوان مثال در سالروز یک صدمین سال شهادت میرزا کوچک جنگلی، بسیج و سپاه استان گیلان تولیدات بسیار بزرگی را در جشنوارهها و صدا و سیما به نمایش گذاشتند افزود: مستند “بیپایان” یک نمونه فاخر از این تولیدات برتر بود که توسط مرکز آفرینشها انجام شد.
وی با بیان اینکه با ایجاد این مستند برای نخستین بار شاهد تولید یک مستند رئال به این شکل در گیلان بودیم و این مورد یک نمونه از توانمندیهای نیروهای بسیجی در زمینه تولید محتوا است گفت: در سالگرد شهادت میرزا مستند “بیپایان” از اکثر شبکههای تلوزیونی به روی آنتن رفت و بیش از هزار دقیقه پخش شد.
معاون فرهنگی هنری سپاه استان گیلان درباره برنامههای این مجموعه برای تحقق شعار سال اذعان داشت: در راستای تحقق شعار سال مقام معظم رهبری در استان گیلان معاونت فرهنگی هنری سپاه گیلان فرهنگسازی و کار رسانهای برای این محورها را برعهده دارد.
امیری با بیان اینکه این مجموعه در قالب قرارگاهی متشکل از معاونتهای مختلف سپاه برای ترویج شعار سال اقدام میکند گفت: ناگفته نماند که بسیج سازندگی و بسیج علمی پژوهشی از سال گذشته اقداماتی را در این زمینه آغاز کردند و موضوع شعار امسال رهبری از سالهای گذشته در برنامه سپاه گیلان بود.
وی با بیان اینکه با توجه به تأکیدات مقام معظم رهبری بر تولید، دانشبنیان و اشتغالآفرین جلساتی با هدف تحقق شعار سال برگزار شد تصریح کرد: در این جلسات تأکید کردیم که معاونت فرهنگی هنری سپاه گیلان با برنامه های مختلف در کنار تولیدکنندگان به موضوع فرهنگسازی برای تشویق جامعه به سوی تولید میپردازد.
معاون فرهنگی هنری سپاه گیلان در پاسخ به سوالی در مورد تعامل مجموعههای فرهنگی استان با یکدیگر اظهار داشت: یکی از مشکلات موجود در گیلان عدم همافزایی دستگاههای فرهنگی برای تولیدات رسانهای است و معمولاً هر دستگاه متولی به شکل جزیرهای بخشی از کار را بر عهده میگیرد که در نهایت آن بازدهی مطلوب اتفاق نمیافتد.
امیری افزود: با توجه به روی کار آمدن دولت مردمی و انقلابی امید داریم تحولی در این حوزه رخ دهد بدین منظور در این راستا چندین جلسه در قالب قرارگاه جهاد فرهنگی با حضور مدیران کلی که در حوزه تولیدات رسانهای نقش دارند مانند ادارهکل فرهنگ و ارشاد، صدا و سیما، سازمان تبلیغات و حوزه هنری برگزار کردیم.
وی با بیان اینکه نیت ما در معاونت فرهنگی سپاه پیشی گرفتن از این مجموعهها برای مطرح کردن خود نیست گفت: هر کجا که کاری بر روی زمین مانده باشد سپاه و بسیج ورود میکند لذا معاونت فرهنگی هنری در حوزه فرهنگی همواره به عنوان نیروی کمکی در کنار مجموعههای متولی بوده و به عنوان یک سازمانی که وظیفه آن اقدام در این حوزه باشد، نیست.
معاون فرهنگی هنری سپاه گیلان با بیان اینکه در جلسات مذکور که در قالب قرارگاه جهاد فرهنگی برگزار شد مدیران مجموعههای متولی حوزه فرهنگ قول دادند به صورت قرارگاهی و با همافزایی اقداماتی را انجام دهند که اثرگذار باشد افزود: باید نتایج این اقدامات در سال جدید ملموس باشد و البته در این راستا باید ابتدا معضلات اصلی استان احصا شود.
امیری با اشاره به اینکه پس از طرح این چالشها باید همه با هم برای حل همان مشکل اقدام به تولید رسانهای کنیم اظهار داشت: نباید هر دستگاهی اقدامات جداگانهای داشته باشند بلکه باید “منیّت” را کنار گذاشته و “ما” شویم زیرا هدف اصلی همه مجموعهها کمک به انقلاب اسلامی است.
انتهای پیام/