پست گیلان در سال نیز بیش از ۱۰ میلیون مرسوله پستی را جابهجا میکند
- شناسه خبر: 7937
- تاریخ و زمان ارسال: ۲۲ مهر ۱۳۹۷ ساعت 15:09
- نویسنده: سردبیر

به گزارش پایگاه خبری اندیشهگیلان، جلال اسماعیل نیا صبح امروز در جمع خبرنگاران با بیان اینکه شرکت ملی پست بهطورکلی دو نوع خدمت را به مردم ارائه میدهد اظهار کرد: یک مورد خدمات باجهای که مردم تقاضامند هستند و دیگری خدمات نیابتی که سازمانها به ما برای ارائه خدمات مراجعه میکنند.
وی با اشاره به اینکه پست گیلان دارای نقاط دسترسی و مبادله متعددی در سطح استان است افزود: در گیلان تعداد ۲۱۴ دفتر پیشخوان روستایی و ۱۹۷ دفتر ICT روستایی وجود دارد.
جانشین مدیرکل پست گیلان با اشاره به آمار ششماهه نخست سال ۹۷ خاطرنشان کرد: در ششماهه نخست سال جاری تعداد ۲۸۶ هزار و ۶۹۶ فقره کارت ملی هوشمند صادر و تحویل صاحبان آنها شده است.
اسماعیل نیا با بیان اینکه پست گیلان ۲۲ خدمت را به مردم عرضه میکنند گفت: این نگاه در جامعه وجود دارد که با ظهور فنّاوریهای جدید کار پست کمتر شده اما اینگونه نیست و مردم هرماه، ۹۰ هزار مرسوله پستی به ما تحویل میدهند.
وی با اشاره به اینکه باید کارکنان پست را مجهز به علم روز دنیا در حوزههای مختلف کنیم بیان کرد: باید زیرساختها و نیروی انسانی سازمان پیشرفته شوند و نوین شدن آموزش بهصورت عمومی و اختصاصی ازجمله اهداف ما است.
جانشین مدیرکل پست گیلان افزود: پست گیلان در خصوص پروژه مهم «GNAF» و سیماک با برگزاری دورههای آموزشی به میزان هزار نفر در ساعت، مختص کارکنان خود توانست در تجهیز آموزش کارکنان خود با موفقیت عمل کند.
اسماعیل نیا با اشاره به پروژه ملی بهنگام سازی آدرسها تصریح کرد: با پیشرفت این پروژه، در بهنگام سازی آدرسها تلاش میشود زیرا نداشتن مکانی آدرس محور، برای سازمانهای مختلف مشکلاتی را به وجود آورده و با بهرهبرداری از این پروژه کلیه سازمانهای ارائهدهنده خدمت با یک آدرس و کد واحد بانکهای اطلاعاتی خود را مرتب خواهند کرد.
وی بیان اینکه پست گیلان در سالهای اخیر بالغبر دو میلیون و ۱۰۰ هزار رکورد را بهنگام کرده گفت: با استانداردسازی آدرسهای شهر و روستا هر شش ماه یکبار این فرایند انجام میشود و پست گیلان هماکنون به کارشناسان فهرست بردار مجهز است که به درب منزل برای بهنگام سازی آدرسها و اعتبار سنجی مکانها مراجعه میکنند.
جانشین مدیرکل پست گیلان با بیان اینکه پست گیلان جزو ۱۰ استانی قرار دارد که موظف به اتمام پروژه «GNAF» تا پایان سال ۹۷ است افزود: کد پارسل «GNAF» در نقشههای شهرستانهای استان بارگذاری شده و با همکاری سازمانهای مختلف، هماکنون ۵۲ شهر دیگر خود را نیز به این کدها مجهز کردهایم.
اسماعیل نیا با اشاره به اینکه دیگر هیچ شبکه سنتی در شبکه پست گیلان وجود ندارد گفت: اکنون از صفر تا ۱۰۰ فرایند پست گیلان سامانهای است و هرکجای ایران که مرسولهای ارسال شود قابل رهگیری است.
وی با بیان اینکه در سال ۹۶ گیلانیان در حدود ۸۷ هزار محصول اینترنتی از سایر استانها خریداری کردهاند خاطرنشان کرد: در همان سال ۹۶ در حدود ۱۱ هزار کالا نیز ازهموطنانمان از استان گیلان اینترنتی خریداری کردهاند.
جانشین مدیرکل پست گیلان با اشاره به سامانه ارزیابی کیفیت پست تصریح کرد: در شبکه پستی، مدیریت کیفیت راداریم که شاخصهای را مشخص کرده و این شاخصها رصد میشود، تمامی مرسولات که به پست ورود میشود بیمه هستند و اگر مرسولهای گم شود مبلغ ۶۵۰ هزارتومان به فرد غرامت داده میشود.
اسماعیل نیا با بیان اینکه تمامی نقاط استان گیلان تحت پوشش پست هستند افزود: پست گیلان در ماه ۹۰۰ هزار مرسوله و در سال نیز بیش از ۱۰ میلیون مرسوله پستی را جابهجا میکند.
وی با اشاره به ویژگیهای «سیماک» سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور تصریح کرد: در ابتدای طرح مذکور تعداد ۳۰۰ دهیار و کارشناس شهرداری آموزشهای لازم را دیدند و در حال حاضر این رقم در پروژه سوم از تعداد ۷۰۰ نفر نیز فراتر رفته و هماکنون شاهد اجرای زیر پروژه چهارم در شهرستانهای استان گیلان هستیم و در ماه اخیر نشستهای مختلفی با فرمانداران شهرستانهای رودبار، سیاهکل، آستانهاشرفیه و املش برگزارشده و همچنان نیز ادامه دارد.
جانشین مدیرکل پست گیلان بیان کرد: سامانه یکپارچه مدیریت املاک کشور «سیماک» در پروژه چهار استعلام میان دستگاهی املاک است که ۲۸ سازمان ازجمله میراث فرهنگی و گردشگری، ثبتاحوال، ثبتاسناد، مسکن و شهرسازی، راه و شهرسازی، بنیاد مسکن انقلاب اسلامی، صنعت و معدن، اوقاف و دستگاههای دیگری که با ملک ارتباط دارند به مردم اطلاعات مربوط به املاک را میدهند.
اسماعیل نیا با اشاره به مزایای سامانه «سیماک» گفت: مردم برای استعلام مربوط ملک خود به دفاتر ICT منتخب روستایی، دفاتر پستی و پیشخوان مراجعه خواهند کرد و با ارائه درخواست خود، از دریافت پاسخ از دستگاههای مختلف بهرهمند خواهند شد و بهاینترتیب رفتوآمد، استهلاک و هزینهها کاهش پیداکرده و ارتباط مردم با کارکنان دولتی به حداقل خواهد رسید و بهرهوری نیز افزایش پیدا میکند.
انتهای پیام/*