رسیدگی به شکایات صنفی در کمتر از ۱۵ روز الزامی است
- شناسه خبر: 32781
- تاریخ و زمان ارسال: ۹ دی ۱۴۰۳ ساعت 17:35
- نویسنده: سردبیر

گیلداد: تیمور پورحیدری، در نشست با روسای اتحادیههای صنفی پرشکایت رشت با اشاره به اهمیت رسیدگی سریع به شکایات صنفی، اظهار داشت: با توجه به نزدیک شدن به ماههای پایانی سال، رسیدگی به شکایات صنفی باید بدون هیچگونه وقفه و مماشاتی تسریع شود.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان، تصریح کرد: زمان رسیدگی به شکایاتی که نیازمند کار کارشناسی هستند، حداکثر ۱۵ روز است و مابقی شکایات باید ظرف ۴۸ ساعت پاسخ داده شود.
وی با بیان اینکه سامانه ۱۲۴ بهصورت شبانهروزی آماده دریافت شکایات و ارائه کد رهگیری به زیاندیدگان حوزه صنفی است، افزود: این سامانه در شهرستان رشت روزانه بین ۶۰ تا ۱۵۰ شکایت را ثبت میکند که پس از بررسی اولیه، جهت پیگیری به اتحادیههای مرتبط ارجاع داده میشود.
مدیرکل صمت گیلان با هشدار نسبت به طولانی شدن روند رسیدگی برخی از شکایات در اتحادیههای صنفی، تأکید کرد: این مسئله بهعنوان تخلف و ترک فعل در کمیسیون نظارت استان بررسی میشود.
پورحیدری خاطر نشان کرد: اتصال سامانه سیمبا به اتحادیهها امکان نظارت دقیقتر بر روند رسیدگی به شکایات را فراهم کرده است و از این پس هیچگونه تعللی در این خصوص پذیرفته نیست.
مدیرکل صنعت، معدن و تجارت استان گیلان، گفت: رسیدگی سریع به شکایات، اعتماد مردم به اصناف را افزایش میدهد و از اتحادیهها انتظار میرود در این زمینه عملکرد مناسبی داشته باشند.
به گزارش گیلداد: این نشست با حضور رئیس اتاق اصناف مرکز استان، معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت، مسئول سامانه ۱۲۴، و نمایندگان ۷ اتحادیه صنفی پرشکایت رشت برگزار شد و بر نظارت دقیقتر و تسریع در روند رسیدگی به شکایات مردمی تأکید شد.
انتهای پیام/*