«آموزش» عمده نیاز رسانههای گیلان/در توزیع یارانه رسانهها عدالت برقرار نیست
- شناسه خبر: 25784
- تاریخ و زمان ارسال: ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ ساعت 10:10
- نویسنده: سردبیر

سرهنگ پاسدار مهدی پارسا عصر امروز با حضور در پایگاه خبری گیلداد، به اهمیت نقش رسانه در جامعه پرداخت و اظهار داشت: رسانه امروز ابزار قدرت است.
مسئول سازمان بسیج رسانه استان گیلان با اشاره به اینکه قدرت رسانه بر کسی پوشیده نیست، تصریح کرد: یکی از عمده مشکلات موجود در این حوزه عدم درک قابلیتهای رسانه است که از عدم سواد رسانهای کافی نشأت میگیرد.
پارسا با تاکید بر اینکه، استان گیلان یکی از استانهایی است که سابقه ارزشمندی در حوزه رسانه دارد، افزود: تا کنون رسانههای استان گیلان مسیرهای پرفراز و نشیبی را طی کردند، از زمان میرزاکوچک جنگلی با چاپ نشریه جنگل تا به امروز سیمای واقعی رسانهها در استان گیلان نمود یافته است.
وی با بیان اینکه استان گیلان با بیش از ۴۰۰ رسانه جزو ۵ استان برتر کشور در حوزه فراوانی رسانههای مکتوب و مجازی است ابراز داشت: این تعدد رسانهها در گیلان خود یک حسن محسوب میشود اما باید به این موضوع هم توجه شود که این رسانهها تا چه حد توانستهاند ارتباط بین مردم و مسئولان را قوی کنند.
پارسا یکی از تهدیدات هر رسانه را عدم رعایت اخلاق رسانهای دانست و با بیان اینکه در غیر این صورت رسانه جایگاهی بین مخاطب خود نخواهد داشت تصریح کرد: خبرنگاران بسیجی اخلاق رسانهای را سرلوحه کار خود قرار میدهند و این موضوع باید به سایر رسانهها نیز تسری یابد تا مردم به آن رسانه اعتماد داشته باشند.
مسئول سازمان بسیج رسانه گیلان با اشاره به اینکه یکی از عمده نیازهای رسانههای استان گیلان اکنون آموزش به آنان است افزود: با توجه به اینکه برخی مخاطبان، اخبار رسانههای خارجی را دنبال میکنند از این رو رسانههای داخلی باید خود را به آن حد از رشد، بالندگی، آموزش و تقویت فنی برسانند تا نیاز مخاطبان را برطرف کنند.
وی با بیان اینکه رسانههای استان گیلان در کنار افزایش کمیت باید در جهت ارتقای کیفیت خود گام بردارند زیرا رسانه در هر حوزهای ضعیف عمل کند به همان نسبت مخاطب خود را از دست میدهد گفت: در دوران کرونا رسانههای استان و کشور با شرایط سختی مواجه شده و ناچار به کاهش تیراژ تعدیل نیرو و حتی تعطیلی شدند.
پارسا با بیان اینکه این در حالی بود که در کشوری مانند ژاپن در ایام کرونا تیراژ روزنامههای رسمی یک و نیم برابر افزایش یافت و این باید آسیبشناسی شود عنوان کرد: یکی از مشکلات رسانهها مشکلات اقتصادی است البته اگر رسانهای علم اقتصاد در رسانه را بلد باشد میتواند بر مشکلات اقتصادی خود نیز فایق آید.
مسئول سازمان بسیج رسانه گیلان با بیان اینکه در برخی از حوزهها از قانونگذار انتظار داریم مشکلات و دغدغههای رسانهها را مرتفع کند گفت: به عنوان مثال در توزیع یارانهها با عدالت قابل قبولی مواجه نیستیم لذا باید امید و انگیزه انجام کار رسانهای برای رسانهها فراهم باشد و قانونگذار باید در توزیع یارانه عدالت را رعایت کند.
انتهای پیام/*