آموزش آنلاین با عدالت آموزشی همخوانی ندارد
- شناسه خبر: 15295
- تاریخ و زمان ارسال: 7 اردیبهشت 1399 ساعت 11:13
- نویسنده: سردبیر
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیلداد، مشکلات اخیری که برای مدیران مدارس، معلمان، دانشآموزان و اولیاء آنان جهت نصب اپلیکیشن شاد و ارائه محتوای درسی به وجود آمده است را مورد اشاره قرار داد و اظهار داشت: تدریس آنلاین و شیوه فعلی آموزش و پرورش برای انتقال مفاهیم به دانشآموزان با عدالت آموزشی همخوانی ندارد.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از عدم رضایتمندی اولیاء مدرسه، دانشآموزان و خانوادههای آنان از شیوه فعلی آموزش مجازی سخن گفت و عنوان کرد: این روش نمیتواند تمام دانشآموزان را تحت پوشش قرار دهد زیرا بسیاری از آنان در مناطق محروم ساکن هستند و قادر به برقراری ارتباط مناسب و یا نصب اپلیکیشن شاد نیستند.
عباسی لزوم برخورداری رایانه و یا وجود نرمافزارهای لازم بر روی گوشیهای اندروید تلفن همراه را از جمله موضوعاتی که این روزها برای دانشآموزان به چالشی بزرگ برای ادامه تحصیلشان تبدیل شده خواند و تصریح کرد: آموزش و پرورش نتوانسته با اجرای شیوه آموزش مجازی به آن اهدافی که در دوران کرونا مدنظرش بود برسد.
عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس لزوم تجدید نظر در شیوه آموزش دانشآموزان و ارائه بستههای جدید توسط آموزش و پرورش برای این کار را در زمان حاضر لازم و ضروری دانست و ابراز داشت: طبق بررسیهایی که داشتم فقط تعداد اندکی از خانوادهها از امکانات لازم برای آموزش مجازی دانشآموزان خود برخوردار بودند.
وی با بیان اینکه برخی خانوادهها به علت عدم سواد کافی و یا نداشتن تجهیزات لازم نظیر یارانه و گوشیهای اندروید نتوانستهاند ارتباط مناسبی با آموزشهای آن لاین برقرار کنند اظهار داشت: آموزش و پرورش باید برای این دسته از دانشآموزان شیوههایی را طراحی کند تا آنان بتوانند از طریق آن محتوای لازم درسی را دریافت کنند.
نماینده مردم رودسر و املش در مجلس با بیان اینکه گزارش عملکردهایی که از طرف آموزش و پرورش در مورد درصد پوشش اپلیکیشن شاد و میزان موفقیت آموزش مجازی ارائه میشود نیازمند بررسیهای دقیقتری است گفت: باید تحقیق شود که آیا این آمار در حد شعار بوده و یا اینکه واقعاً موفقیتی به دست آمده است.
سخنگوی هیئت رئیسه مجلس از بررسی عملکرد آموزش و پرورش در دوران شیوع کرونا خبر داد و با تأکید بر اینکه هفته آینده جلسهای به همین منظور در کمیسیون آموزش و تحقیقات برگزار میشود عنوان کرد: ارائه آمار و ارقام نمیتواند مشکلگشای چالشهای ایجاد شده در حوزه آموزش مجازی دانشآموزان در بحران کنونی باشد.
انتهای پیام/تسنیم