مطالبات فرهنگیان تا پایان اسفند پرداخت میشود
- شناسه خبر: 19195
- تاریخ و زمان ارسال: 13 اسفند 1399 ساعت 20:17
- نویسنده: سردبیر
به گزارش پایگاه خبری تحلیلی گیلداد، محسن حاجی میرزایی امشب در جلسه آموزشوپرورش استان گیلان در سالن الغدیر استانداری گیلان با اشاره به اینکه پیشرفت و تحول، دغدغه همه جوانان است، اظهار داشت: اینگونه تصور میشود که برای پیشرفت باید صنعت را رونق بخشید و کشاورزی، جاده، راه را گسترش و بنادر را احیا کنیم و به منابع تحتالارضی توجه کنیم تا به توسعه برسیم.
وی با تأکید بر پیشگامی در نوآوریها در راستای اهداف پیشرفت کشور افزود: ایران باوجود تحریمهای شدید توانست روی پای خود بایستد و پیشرفتهایی را با این مشکلات تجربه کند.
وزیر آموزشوپرورش، یادگیری را منشأ تحولات دانست و گفت: انسانها در پرتو یادگیری متمدن شده و شخصیت آنها قوام میابد لذا ارتقاء انسان از نادانی به دانایی از مجرای یادگیری تحقق میابد و نخستین مسیر ما برای ورود به تمدن از دیدن، شنیدن و اندیشیدن میسر میشود.
حاجی میرزایی با تأکید بر نقش راهبری آموزشوپرورش در یادگیری بیان کرد: آموزشوپرورش خود، انسان را رشد داده و متحول میکند و منشأ همه تحولات را مدیریت میکند لذا آموزشوپرورش و یادگیری بزرگترین فرصت یک جامعه برای تغییر و تحول برای رسیدن به آیندهای مفیدتر و زیباتر است.
وی با بیان اینکه انبیا نیز فرستاده شدند تا دیدن، شنیدن و اندیشیدن را در میان مردم عَلَم کنند، افزود: بعد از پیامبران معلمان ادامهدهنده راه آنها بوده و مجال یافتند تا چشم، گوش و اندیشه خلق خدا را پردازش کنند.
وزیر آموزشوپرورش با تأکید بر اینکه با ورود کرونا آموزش با بزرگترین چالش قرن مواجه شد، تصریح کرد: طبق آمار جهانی قریب به هفتاد درصد معلمان در دنیا برای نخستین بار با آموزش مجازی آشنا شدند یعنی بهظاهر نقش معلم و دانشآموز تغییر یافت.
وی با بیان اینکه آموزشوپرورش گیلان به همت انسانهای غیور خود، خیمه یادگیری را سرپا نگهداشته و با تعطیلی مدارس آموزش تعطیل نشد، گفت: نخستین قدم مدرسه تلویزیونی با حمایت کامل صداوسیما انجام شد اما این صرفاً بستر عرضه بود اگرچه لازم بود اما کافی نبود چون نمیدانستیم که دانشآموز درس را گرفتهاند یا نه لذا شبکه شاد را راهاندازی کردیم.
وزیر آموزشوپرورش راهاندازی شبکه شاد را تحقق دولت الکترونیک عنوان کرد و افزود: روزی بین ۵۰۰ تا ۷۰۰ هزار ارتباط زنده در شاد برقرار میشود و این بستر ارزشمندی است که در اختیار آموزشوپرورش قرار دارد.
وی با بیان اینکه بستر شبکه شاد زمینه ارتباط مداوم وزیر با مدیران مناطق و مدارس در سراسر کشور بوده و بهتبع بین مدیران و معلمان نیز صورت میگیرد، تصریح کرد: اقتصاد مقاومتی یعنی در مقابله با تکانهها درمانده و منفعل نشویم و آموزشوپرورش این تهدید را به یک فرصت بزرگ برای نظام تعلیم و تربیت تبدیل کرد.
حاجی میرزایی با اشاره به برخی انتقادات که دانشآموزان وارد فضای ناامن رسانهای شدهاند، گفت: ما دانشآموزان را از مدرسه وارد فضای مجازی نکردیم بلکه از بستر ناامن شبکههای دیگر وارد فضای امن شاد کردیم.
وی با بیان اینکه سهدهم درصد از دانشآموزان، آموزش را رها کردهاند و اولیای مدرسه بیش از هر زمان دیگری تلاش میکنند تا کسی از آموزش جا نماند، افزود: درصدی از دانشآموزان ابزار آموزش مجازی ندارند و محرومیت ابزار هوشمند به معنای محرومیت از آموزش نیست چراکه آنها بهصورت حضوری و یا بسته آموزشی آموزش میبینند و ما مراقبت میکنیم تا کسی از قلم نیفتد.
وزیر آموزشوپرورش با تقدیر ویژه از خیرین، آنها را راهگشا در مسئله آموزش دانست و افزود: بهطور خاص در سطح کشور از خیرین استان گیلان یاد شد، به اهتمام خیرین، ما میتوانیم روزهای بهتری داشته باشیم.
وی با اشاره به طرح آجر به آجر بیان کرد: این طرح هدفی فرهنگی دارد یعنی میخواهیم همه مردم در مدرسهسازی مشارکت داشته باشند و گیلان جز استانهایی است که بیشترین خیر را در این طرح دارد.
حاجی میرزایی با اشاره به اقدام استاندار گیلان در تقویت بنیه علمی تصریح کرد: شاخصهایی احصا شده که گیلان در چه بخشهایی ضعیف و چه بخشهایی قدرت دارد و آن در اختیار استان قرار خواهد گرفت تا باهدف گذاری در آن خلأها برطرف شود.
وزیر آموزشوپرورش با اشاره به طرح کوچ یعنی مراقبت از اضافهوزن دانشآموزان در راستای کمتحرکی آنان گفت: گیلان در حوزه مهارت از متوسط کشوری بالاتر بوده اما نسبت به هدف برنامه تا رسیدن به پنجاه، ۱۲ عدد فاصله دارد.
وزیر آموزشوپرورش با تأکید بر گسترش مدارس کشاورزی در استان گیلان افزود: گیلان بهعنوان استان کشاورز محور باید در این حوزه نیرو تربیت کنند، جامعهای که هدف داشته باشد بهرهور بوده و همافزا قدم برمیدارد لذا در حوزههای مختلف باید هدف گزاری صورت بگیرد.
انتهای پیام/