عرضه مواد اولیه ارزان قیمت باید در دستور کار دولت قرار گیرد/رسانهها نقش موثری در ترویج فرهنگ مصرف کالای ایرانی دارند
- شناسه خبر: 5738
- تاریخ و زمان ارسال: 7 فروردین 1397 ساعت 16:33
- نویسنده: سردبیر
به گزارش پایگاه خبری اندیشهگیلان، ولی داداشی در گفتوگویی اظهار داشت: در دسترس نبودن مواد اولیه ارزان قیمت از مشکلات تولیدکنندگان داخلی است بنابراین دولت باید در حوزه تسهیلات و عرضه مواد اولیه ارزان توان رقابت جدی را به کالاهای ایرانی برگرداند.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس ارتباط بین قیمت مواد اولیه و کالای تولید شده را برشمرد و افزود: بالا بودن قیمت مواد اولیه در کشور سبب شده محصول نهایی با قیمت گزاف به دست مصرفکننده ایرانی برسد در حالیکه این امر در سایر کشورها نظیر کشور چین برعکس است.
داداشی با اشاره به تفاوت فاحشی که بین قیمت مواد اولیه داخلی و خارجی وجود دارد بیان داشت: این موضوع سبب شده کالای خارجی با قیمت به مراتب ارزانتر به دست مصرف کننده ایرانی برسد و از آن سو تقاضای بازار مصرف برای محصول تولیدکننده داخلی روز به روز کاهش یابد.
نماینده مردم آستارا در مجلس با تأکید بر لزوم حمایت گسترده دولت از تولیدکننده داخلی گفت: با توجه به اینکه در همه جای دنیا تهیه، تولید و عرضه مواد اولیه در انحصار دولتها قرار دارد بنابراین در کشور ما نیز حمایت در حوزه تسهیلات و یا عرضه مواد اولیه ارزان قیمت باید در دستور کار دولت قرار گیرد.
وی با تاکید بر اینکه مبارزه با قاچاق کالا باید در دو جبهه مبارزه نرم و مبارزه سخت انجام شود تصریح کرد: دولت در مرحله نخست باید با کنترل مرزها و جلوگیری از قاچاق کالا و در مرحله دوم با اعمال حمایتهای مالی از تولیدکنندگان داخلی به آنان در عرضه کالای ایرانی استاندارد کمک کند.
داداشی علل اصلی در بروز فسادهای مالی و اقتصادی در کشور را برشمرد و خاطرنشان کرد: عدم وجود شفافیت لازم در حوزه سیستم مالی و اداری کشور و بروکراسیهای آزاردهنده باعث شده زمینه و بستر لازم جهت سوءاستفاده و فعالیتهای خلاف و غیرقانونی برخی از افراد فراهم شود.
سخنگوی کمیسیون اصل ۹۰ مجلس به نحوه رویکرد مجلس در راستای تحقق شعار مقام معظم رهبری نیز اشاره کرد و گفت: تدوین و تصویب قوانین لازم توسط مجلس در جهت ایجاد شفافیت لازم در نظام اداری و مالی کشور میتواند زمینه نفوذ و دستدرازی برخی افراد به بیتالمال را از بین ببرد.
نماینده مردم آستارا در مجلس با تاکید ویژه به نقش موثر رسانهها در ترویج فرهنگ مصرف کالای ایرانی عنوان کرد: رسانههای ارتباط جمعی جهت زمینهسازی برای نهادینه کردن مصرف کالای داخلی در بین مردم وظیفه بسیار خطیری دارند بنابراین انتظار داریم در این عرصه با جدیت ورود کنند.
انتهای پیام/