میز خدمت دستگاههای اجرایی در مصلی رشت برپا شد
- شناسه خبر: 9410
- تاریخ و زمان ارسال: 26 بهمن 1397 ساعت 15:25
- نویسنده: سردبیر
به گزارش پایگاه خبری اندیشهگیلان، میز خدمت ۱۰ دستگاه اجرایی استان گیلان با حضور مدیران کل آنها و با هدف تکریم ارباب رجوع و رسیدگی به درخواستهای عمومی صبح امروز پیش از برگزاری نماز جمعه رشت در مصلی امام خمینی(ره) این شهر برپا شد.
رئیس شورای شهر رشت در این زمینه در گفتوگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: میز خدمت بیش از یک سال است که در مساجد مختلف شهر رشت و توسط اعضای شورا و مدیران شهرداری و با همکاری سایر دستگاههای خدماترسان انجام میشود.
امیرحسین علوی با بیان اینکه ارتباط مستقیم با مردم به ما کمک میکند که با برنامهریزی درست مشکلات مردم را برطرف کنیم افزود: دیدار بیواسطه اعضای شورا با مردم کمک میکند که موضوعات کوچکی که نیازمند تصمیمگیری فوری یا تصمیمگیری بین دستگاهی برای حل مشکلات مردم است بررسی و برطرف شوند.
وی با اشاره به اینکه شورای شهر رشت نخستین نهادی است که این فعالیت را در رشت اجرا کرده است تصریح کرد: اعضای شورای اسلامی رشت با حضور ارزشمند سایر دستگاههای خدمترسان برای حل مشکلات مردم و نمازگزاران در مصلی امام خمینی(ره) رشت گردهم آمدند.
علوی با بیان اینکه کسانی که به میز خدمت مراجعه میکنند قبلاً این مسیر را در ادارات طی کرده و به نتیجه نرسیدهاند افزود: مردم با مراجعه مستقیم به مسئولان در میز خدمت سریعتر میتوانند مشکلات خود را پیگیری کنند و طبق آمارها بسیاری از این موضوعات برطرف شده است.
رئیس شورای شهر رشت خاطرنشان کرد: میز خدمت یک سبک مدیریت جهادی است و ما معتقدیم مسئولان در نظام اسلامی باید از خودگذشتگی داشته باشند و فراتر از وظایف خود به مشکلات مردم رسیدگی کنند.
مدیرعامل جمعیت هلال احمر استان گیلان نیز در گفتوگو با خبرنگار تسنیم اظهار داشت: رسیدگی به مشکلات مردم منوط به روز خاصی نیست و ما در جمعیت هلال احمر هر هفته در روزهای سهشنبه ملاقات عمومی با مردم داریم.
مهدی ولیپور با بیان اینکه هلالاحمر بیشتر در زمینه آموزش و ارائه خدمات حمایتی در خدمت مردم است افزود: ما از محل هلالاحمر و همچنین خیرانی که با هلالاحمر همکاری میکنند تا سقف مشخصی کمک هزینههای دارویی به مردم ارائه میدهیم.
به گزارش اندیشهگیلان، مصوبه حقوق شهروندی اسفند سال ۱۳۹۵ ابلاغ شده که ماده ۱۷ این مصوبه درباره برپایی میز خدمت بوده و همچنین بخشنامه ایجاد میز خدمت نیز از ابتدای خرداد به همه دستگاههای اجرایی، وزارتخانهها و سازمانهایی که از بودجه دولت استفاده میکنند ابلاغ شده است.
پیگیری مطالبات عمومی مردم، ارائه خدمات عمومی و ارائه راهکار برای رفع مشکلات مردم توسط مدیران و عوامل دستگاههای اجرایی و ارائه خدمات مطلوب به بهترین و راحتترین شیوه ممکن به شهروندان از مهمترین اهداف تشکیل میز خدمت است.
انتهای پیام/